Het team van 2wielercentrum Jac. den Boer.
Het team van 2wielercentrum Jac. den Boer. Janneke Hek

'Fietsplezier staat voorop bij Jac. Den Boer'

5 juni 2019 om 17:31 Nieuws

SCHERPENZEEL Al bijna dertig jaar kan men terecht bij 2wielercentrum Jac. den Boer. Naast fietsen van merken als Batavus, Sparta, Giant en Gazelle, biedt hij ook elektrische fietsen en bromfietsen aan. En ook voor service, reparatie en onderhoud weet men Den Boer te vinden.

,,Wij verkopen fietsplezier. Dat is ons motto. Een nieuwe fiets kopen is een feestje. We willen niet alleen het product 'fiets' verkopen, maar ook een goed gevoel. We luisteren naar de wensen van de klant en proberen daar een bijpassende tweewieler bij te vinden", aldus Den Boer.

SERVICE-AUTO ,,Mensen waarderen onze service, dat merken we. We hebben bijvoorbeeld een serviceauto die bij pech of reparaties de fiets aan huis bij de klanten komt ophalen en thuisbrengen. Ook een gratis leenfiets is mogelijk", aldus Den Boer. Samen met zijn vrouw en twee personeelsleden is hij dagelijks te vinden in de fietsenwinkel en de werkplaats.

Wat op dit moment populair is, zijn de zogeheten e-bikes, elektrische fietsen. ,,Voorheen zag je voornamelijk een ouder publiek wat voor een e-bike kiest, inmiddels ligt dat breder. Zo zie je dat ook de jeugd voor een e-bike gaat. Scherpenzeel kent tenslotte geen voortgezet onderwijs dus vanaf 12 jaar moeten eigenlijk alle kinderen verder fietsen om op school te komen. Ze fietsen dan vijf- tot zesduizend kilometer op jaarbasis. En dan zie je dat de keuze voor een fiets met elektrische ondersteuning vaker gemaakt wordt." Hierin heeft Den Boer verschillende prijsklassen waardoor een e-bike toegankelijker is. Ook voor woon-werkverkeer ziet hij een groei in e-bikes. ,,Men laat dan vaker de auto staan als er een e-bike in de schuur staat."

Ontzorging is bij Den Boer een extra dienst. ,,Zoals fietsverzekeringen. Bij schade of diefstal neemt mijn vrouw de taak op zich om voor de klant alles te regelen. Ook qua garantie hebben we diverse mogelijkheden. Door de korte lijnen binnen ons bedrijf voelt de klant zich gehoord."

TWEEDEHANDS OP SITE Den Boer ziet in het online aanschaffen van een fiets een verandering. ,,Men komt er toch van terug om online een fiets te kopen, merken wij hier. De mate van service en garantie is daar toch minder dan bijvoorbeeld bij ons. Wat we wel zien is dat het aanbod van (tweedehands) fietsen op onze website goed bekeken wordt. Men komt goed voorbereid onze winkel binnen in veel gevallen. We proberen altijd zoveel mogelijk beeldmateriaal van onze occasions te plaatsen om een compleet beeld te geven." Den Boer hoorde zelfs van iemand die iedere week even het aanbod op de website van het 2wielercentrum bekijkt.

VAKKENNIS In de werkplaats zijn twee personeelsleden bezig om fietsen en bromfietsen te repareren of gereed te maken voor verkoop. Hun vakkennis van bijvoorbeeld e-bikes is up to date. Ook voor de reparatie van bromfietsen is Den Boer al jaren een vertrouwd adres. ,,Mensen zijn niet altijd op de hoogte dat ons aanbod van bromfietsen er zeker mag zijn. Ik nodig hen uit om eens binnen te lopen".

In de fietsenwinkel is recent een koffiehoek gemaakt waar een klant koffie of thee kan drinken en intussen het aanbod bekijkt. Ook ligt er bijvoorbeeld het ANWB-blad de Kampioen waar regelmatig tests van e-bikes of fietsen instaan.

2wielercentrum Jac. Den Boer, Dorpsstraat 213-215, Scherpenzeel, www.tweewielercentrumdenboer.nl

advertentie
advertentie