Jocelyn Nassenstein, directeur LINDA.foundation, neemt de cheque in ontvangst van de organiserende golfcommissie, met v.l.n.r. Jur Raatjes, Roon Hylkema en Pim Westra Hoekzema.
Jocelyn Nassenstein, directeur LINDA.foundation, neemt de cheque in ontvangst van de organiserende golfcommissie, met v.l.n.r. Jur Raatjes, Roon Hylkema en Pim Westra Hoekzema. Bastiaan van der Hulst

Bijna € 27.000,- voor LINDA.foundation tijdens Mazda Ladies Pro-Am 2019

2 oktober 2019 om 13:35 Overig Deel je nieuws

Afgelopen maandag is tijdens het jaarlijkse Mazda Ladies Pro-Am op de Goyer Golf & Country Club in Eemnes € 26.876,- bij elkaar gespeeld voor de LINDA.foundation. Het bedrag komt geheel ten goede aan (alleenstaande) ouders met kinderen op de Utrechtse Heuvelrug, die in financiële nood verkeren, zodat ook zij tijdens Sinterklaas en Kerst een cadeautje kunnen krijgen.

Voor het golftoernooi had de organiserende Rotaryclub Utrechtse Heuvelrug 23 flights van drie personen verkocht aan bedrijven en instellingen. De flights kregen een ladies golfprofessional of een bekende Nederlander als teamgenoot aan hun flight gekoppeld, waaronder namen als Ferdi Bolland, Toine van Peperstraten, Martijn Krabbé, Olga Commandeur, Mariska van Kolck, Helga van Leur, Sander Janson, Charly Luske, Koert-Jan de Bruijn en Winston Post. De totale opbrengst ging naar de LINDA.foundation, een initiatief van Linda de Mol en Mood Magazines, uitgever van het tijdschrift Linda.

In Nederland leeft één op de negen kinderen in armoede. In Amsterdam zelfs één op de vier. Verwacht wordt dat dit aantal alleen nog maar zal stijgen. Kinderen die in armoede leven kunnen niet onbezorgd opgroeien: financiële nood bezorgt het hele gezin stress. Lid worden van een (sport)vereniging zit er meestal niet in; zelfs een verjaardagsfeestje geven kan al lastig zijn. Omdat ze zelden nieuwe kleren hebben, worden de kinderen soms op school gepest. Deze gezinnen wil de LINDA.foundation tot steun zijn en hen jaarlijks wat onbezorgde momenten bezorgen. Sinds de oprichting in juli 2013 heeft de stichting al meer dan 16.000 gezinnen extra fijne feestdagen bezorgd. De teller is weer gaan lopen. In 2019 hoopt de stichting 4.250 gezinnen onvergetelijke feestdagen te bezorgen met lekker eten, een cadeautje in de schoen en een feestelijke outfit. Deze gezinnen kiest de LINDA.foundation niet zelf. Ze maakt gebruik van contacten met onder meer gemeenten, lokale vestigingen van Stichting Leergeld en de Voedselbank. Alle giften worden voor 100% aangewend voor de aanschaf van de cadeaukaarten. De deelnemende bedrijven sponsoren de LINDA.foundation door meer geld op de cadeaukaarten te zetten dan er wordt betaald: € 35,- betaling door de stichting betekent een cadeaukaart ter waarde van € 50,-. Alle kosten van de LINDA.foundation worden persoonlijk gedragen door Linda de Mol en haar uitgeverij.

advertentie
advertentie