Afbeelding
Kantoor meubilair

Het belang van het juiste meubilair op kantoor

Partnercontent

Als we van al dat thuiswerken iets hebben geleerd, is het wel hoe belangrijk goed meubilair is. Niet voor niets beginnen steeds meer mensen toch terug te verlangen naar kantoor. Toch laten veel bedrijven nog altijd steken vallen op het gebied van de inrichting. Met een goede, ergonomische bureaustoel kopen ben je er namelijk nog niet, zo ondervinden we in ons thuiskantoor aan den lijve.

Een mix van ergonomie en uitstraling

Kantoor hoort een inspirerende en motiverende plek te zijn, waar werknemers zich goed kunnen concentreren. Dat gaat dus verder dan een elektrisch verstelbaar zit-sta-bureau en een ergonomische stoel waar je de hele dag zonder problemen op kunt werken. Steeds meer merken spelen hierop in. Zo staat Wiesner Hager kantoormeubilair bekend om de architectonische uitstraling, die zorgt voor een professionele en stijlvolle sfeer in elke kantoorruimte. Ook blijft bij vooraanstaande merken als Wiesner Hager de ergonomie altijd voorop staan.

Want de basis blijft natuurlijk gevormd worden door kantoormeubelen die zorgen voor een gezonde, comfortabele werkhouding. Meubelen die voldoen aan de Arbo-richtlijnen zijn natuurlijk onmisbaar, maar vergeet ook vergaderzalen, kantine en wachtruimtes niet. Een goede projectinrichter kan hierin adviseren deze ruimtes in te richten op een manier die niet alleen comfortabel is, maar ook past bij wat jij als organisatie uit wilt stralen.

Met het juiste meubilair investeer je niet alleen in een bepaalde uitstraling voor kantoor, maar ook in het gezond houden van medewerkers. Een goede bureaustoel en bureau zorgen er bijvoorbeeld voor dat een medewerker zijn rug, schouders, nek en benen in een comfortabele houding heeft tijdens het werken. Een verkeerde houding zorgt ervoor dat het lichaam extra inspanning moet leveren om te blijven zitten. Dat kan leiden tot bijvoorbeeld verkramping, spanningshoofdpijn, of rug- en gewrichtspijnen. Het sterk verhoogde aantal mensen dat naar de fysiotherapeut gaat, valt niet voor niets samen met het vele thuiswerken (vaak op slechte stoelen) van de afgelopen tijd.

De invloed van licht en geluid

Goede kantoorinrichting gaat bovendien verder dan het neerzetten van de juiste ergonomische meubels. Ook aan de bredere sfeer en factoren van de omgeving moet worden gedacht. Een goed voorbeeld is licht. Dat moet voldoende zijn om prettig bij te werken, maar te veel licht zorgt voor een klinisch effect en geen sfeer. Ook geluid speelt een belangrijke rol.

Veel bedrijven onderschatten de rol die akoestiek heeft op de werknemers. Die akoestiek kan in veel kantoorruimtes namelijk aanzienlijk beter. Doordat het vaak grote, open ruimtes betreft kan geluid makkelijk weerkaatsen. Een simpel gesprek wordt dan al snel ervaren als geluidshinder, wat de productiviteit en concentratie van werknemers geen goed doet. Dit probleem is vaak eenvoudig te helpen met speciale akoestische panelen voor aan de wand of het plafond, die de geluidsgolven dempen en zorgen voor een prettige akoestiek.

De kern van kantoorinrichting is: geen ruimte is natuurlijk hetzelfde. Wil jij graag geadviseerd worden over de juiste inrichting voor jouw kantoor- of werkruimte? Heb je vragen over hoe de akoestiek of lichtvoorziening in jouw situatie beter kan? Neem dan contact op met De Projectinrichter (088-650 12 34), specialist op het gebied van kantoorinrichting met drie fysieke vestigingen in Nederland.

advertentie