Vakvrouw Manon Doornbos.
Vakvrouw Manon Doornbos. .

‘Als makelaar is geen dag hetzelfde’

20 oktober 2022 om 11:54 Zakelijk

SCHERPENZEEL/RENSWOUDE Ze riep vroeger altijd ,,heel hard” dat ze nooit makelaar zou worden. Toch sloeg de passie van haar vader over op Manon Doornbos (34). Binnen René Doornbos makelaardij klom ze op tot NVM-makelaar en Register Taxateur en inmiddels kent ze de woningmarkt in Scherpenzeel en Renswoude op haar duimpje. ,,Als je je werk met passie doet, zit je op de juiste plek.”

De passie die haar vader René Doornbos voor zijn vak voelde, kreeg Manon al op jonge leeftijd mee. ,,Vooral nadat hij voor zichzelf begon en René Doornbos makelaardij oprichtte. Hij werkte regelmatig vanuit huis en ik zag toen al duidelijk dat hij zijn hele hart en ziel in zijn werk legde. Nog steeds ken ik weinig mensen die hun werk met zoveel plezier doen.”
,,Ik wilde aanvankelijk juist iets anders gaan doen dan mijn vader, opa en de generaties daarvoor. Daarom koos ik een opleiding Management Economie & Recht, maar ik vond de kennis die ik daar opdeed te algemeen. Ik wilde me graag ergens in verdiepen en specialiseren.” De gedrevenheid die ze bij haar vader zag, deed Manon mede besluiten om de familietraditie voort te zetten en zich het makelaarsvak eigen te maken. Ze startte de HBO-opleiding Vastgoedmanagement en legde daarna alle examens af om zelf NVM-lid te kunnen en mogen worden. ,,In 2009 begon ik als administratief medewerker bij René Doornbos Makelaardij en inmiddels ben ik NVM-makelaar en Register Taxateur.”

GEEN DAG HETZELFDE Spijt van haar keuze heeft ze nooit gehad. Integendeel: ,,Ik geniet enorm van de afwisseling in mijn werk. Vanuit ons kantoor in het centrum van Scherpenzeel ben ik betrokken bij alle facetten van het aankoop- of verkooptraject. Van het eerste adviesgesprek tot de gang naar de notaris, en alles daartussenin.” Daarbij is geen dag hetzelfde, vertelt ze. ,,Een huis kopen of verkopen markeert een belangrijke stap in iemands leven en luidt vaak een nieuwe fase in. Mijn doel is om mensen tevreden terug te laten kijken op zo’n periode, ook al gaan er soms flinke emoties mee gepaard voor kopers of verkopers. Ik probeer grote klanttevredenheid te bereiken door cliënten volledig te ontzorgen, maar ze tegelijkertijd te betrekken bij elke stap in het traject.” 

PERFECTIONISTISCH Het allermooiste, volgens Manon: als de juiste mensen uiteindelijk op de juiste plek terechtkomen, waar ze hopelijk een fijne toekomst tegemoet gaan. Lachend: ,,Als makelaar ben ik behoorlijk perfectionistisch. Ik word er gelukkig van als mensen intens blij zijn met hun verkoop of nieuwe woning. Daarom hoop ik dit werk nog heel lang te kunnen doen, met dezelfde passie.”

Deze advertorial wordt u aangeboden door René Doornbos makelaardij   Ook profiteren van het grote bereik van de print- en online kanalen van De Woudenberger.nl / de Scherpenzeelse Krant.nl? Neem dan contact op met Mieke Westerink (06-23286529, m.westerink@bdu.nl) of Monique Jansen (06-83624805, m.jansen@bdu.nl).

advertentie
advertentie