'Inwoners Renswoude tevreden over Wmo'

7 oktober 2014 om 00:00 Nieuws

RENSWOUDE- Ook dit jaar heeft de gemeente Renswoude een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd onder de Wmo-cliënten.

Er zijn 118 vragenlijsten verzonden, waarvan 76 exemplaren tijdig zijn geretourneerd. De meeste cliënten zijn tevreden tot zeer tevreden over de contacten met zorgaanbieders en leveranciers van de geleverde hulpmiddelen.

Gebruikers van de Regiotaxi geven aan heel tevreden te zijn over de ontvangst door de medewerkers van de Regiotaxi en de gemaakte afspraken van het call-center van de Regiotaxi. De meeste cliënten zijn tevreden over de kwaliteit van de scootmobiel (95 procent) en de rolstoel (87 procent).

Vorig jaar is de huishoudelijke ondersteuning opnieuw aanbesteed volgens een nieuw systeem. Gebleken is dat 15 procent van de cliënten niet tevreden is over de gemaakte afspraken met de zorgaanbieders. Daarentegen geeft 95 procent aan wel tevreden te zijn over de kwaliteit van de huishoudelijke ondersteuning.

Een onderdeel dat minder scoort is 'rechten en plichten'. Uit de enquête blijkt dat niet iedereen tevreden is over de informatie over de klacht- en bezwaarprocedure. Het college van burgemeester en wethouders en de klankbordgroep zijn van mening dat meer aandacht moet worden besteed aan dit onderdeel.

Dit onderdeel wordt in samenspraak met de Wmo-klankbordgroep nog nader uitgewerkt. Dit is zeker van belang nu in 2015 het aantal Wmo-cliënten aanzienlijk wordt uitgebreid door de overheveling van taken van de AWBZ naar de Wmo. Gedacht wordt aan het ontwikkelen van een folder die ook digitaal beschikbaar komt. De conclusie is dan ook dat de meeste cliënten tevreden zijn over de contacten met de gemeente Renswoude, zorgaanbieders en leveranciers en de kwaliteit van de voorzieningen.

advertentie
advertentie