Sponsoren schieten onder deskundige leiding
Sponsoren schieten onder deskundige leiding Robin Schuurman

Schietvereniging Scherpenzeel organiseert wedstrijd voor sponsoren

5 mei 2018 om 13:18 Sport/sport Deel je nieuws

Een Schot in de Roos. Zo typeert één van de Scherpenzeelse sponsoren (Flowers Only) de advertentie in het kwartaal magazine van de Schietvereniging Scherpenzeel (SVS). En precies dat bleek het initiatief van de SVS ook te zijn als dank aan de sponsoren. Zonder sponsorbijdrage is het ondoenlijk om elk kwartaal een rijk geïllustreerd blad, De Scherpschutter (een mooie verwijzing naar onze dorpsnaam en de sport),  uit te brengen, waarin het wel en wee van de schietvereniging wordt verwoord. Maar ook op andere vlakken geven sponsoren kleur aan de sportieve elementen van de SVS. Twee maal per jaar vindt na afloop van enkele interne competities een finale plaats, die nog meer glans krijgt door de vele prijzen, die de deelnemers toekomen. En zeker niet onbelangrijk is het SVS-wedstrijdtenue, waarin de beste schutters hun opwachting maken bij regionale en nationale wedstrijden.  Het beoefenen van schietsport kost elke schutter een redelijke duit en gesponsorde éénduidige wedstrijdkleding is hierop een welkome aanvulling.

Om de sponsoren hiervoor te bedanken en hen in het zonnetje te zetten, werd het initiatief opgevat om juist voor hen een veelzijdige schietavond te organiseren. Veelzijdig, omdat er maar liefst 3 verschillende onderdelen konden worden geschoten. Elke sponsor werd aangeschreven om met twee personen mee te gaan doen. De eerste respons was geweldig en de SVS wist dat zij zich moest gaan voorbereiden om maximaal 56 deelnemers 3 schietbeurten te laten schieten. Een hele opgaaf, want zoveel mensen is lastig onderbrengen in een schietkelder. Maar de animo was tanende na de eerste overweldigende reacties. Ondernemers zijn drukke mensen en hebben niet altijd voldoende ruimte voor doordeweekse ontspanning. Het resultaat was toch bevredigend. Met 13 bedrijven en dus 26 personen kon deze avond doorgaan . De SVS had nu wat meer speling om de schietdisciplines nog wat aan te passen en elke schutter wat meer schoten te bieden.

De deelnemers werden eind april ’s avonds welkom geheten door de secretaris van de SVS, Ilona van Barneveld, die het belang van sponsors nog eens onder de aandacht bracht. Daarna werden de spelregels door de sponsorwerkgroep uitgelegd en ging elke deelnemer met een kaartenmap naar de schietkelder. Daar kon achtereenvolgens worden geschoten met luchtpistool, klein kaliber geweer 12 meter en optisch geweer op 50 meter. Dit laatste onderdeel met dank aan zustervereniging “De Eendracht” uit Barneveld, die voor de twee ontbrekende geweren zorgden. De geweer disciplines werden op gewone wedstrijdkaarten geschoten, zodat het tellen van punten eenvoudig werd. Met luchtpistool moesten de deelnemers op een zogenaamde kanskaart schieten. Deze bestond uit de toren van de grote kerk van Scherpenzeel, waarbij de doel de klok was. Op tien meter wordt zo’n gigantisch uurwerk toch nog wel klein, maar door dit uurwerk te raken werden wel de meeste punten verdiend.

Tussendoor konden de gasten getrakteerd op allerlei verschillende lekkernijen en drank. Gastheer Ad Verbeek, tevens auteur van het SVS-magazine en verantwoordelijk voor de sponsoren, onderhield zich de hele avond met hen.

De kennismaking met de schietsport was voor de meesten wel een unieke ervaring. Nog nooit eerder geschoten en dan nu, onder deskundige begeleiding, ineens een wapen in je hand en schieten maar. Dat dit bij menig schutter het enthousiasme naar boven haalde was goed te zien en de bevlogenheid om bij elk schot nog beter te presteren werd hiermee onderstreept. De sfeer zat er de hele avond goed in. Uit de reacties na afloop kon de SVS opmaken dat het inderdaad een schot in de roos was geweest om op een dergelijke manier de sponsoren te bedanken en hen een kijkje te gunnen in de vaak onbekende wereld van de schietsport.

Ad Verbeek kon aan het eind van de avond de prijzen aan de gelukkige en zeer voldane winnaars uitreiken, maar ook aan de minst succesvolle schutters was gedacht. Dit team kreeg een passende troostprijs.

Of met dit initiatief een terugkerend evenement is geboren, moet nog worden afgewacht, maar de eerste geluiden waren zeer positief.

De uitslagen van de beste drie teams zijn als volgt:

1 – Team Bas Slob Fotografie:                                   214 punten.

2 – Team Henry Smaal Grafisch Ontwerp:           212 punten.

3 – Team Van de Lagemaat Witgoed & Electra: 202 punten.

Troostprijs – Team Hermac:                                      158 punten.

Sponsoren schieten onder deskundige leiding
Winnaars: Team Bas Fotografie
advertentie
advertentie