Afbeelding
Foto: Shutterstock

Start het jaar goed door te investeren in online marketing

Partnercontent

Maak 2023 tot een succesvol jaar, door als ondernemer te investeren in verschillende vormen van online marketing. Het afgelopen jaar toonde opnieuw aan, dat consumenten hun aankopen steeds vaker op het internet doen. Niet langer gaat het hierbij voornamelijk om cadeaus en bijvoorbeeld elektronica; ook kleding en boodschappen bestelt men steeds vaker online. Het biedt de consument gemak, comfort en een ruimere keuze. Voor ondernemers zaak om de kansen die het internet hen biedt te grijpen. Veel organisaties kiezen hierbij voor de hulp van een professioneel internet marketing bureau. In welke vormen van online marketing moet geïnvesteerd worden? Hoe kom ik hoger in de zoekresultaten te staan met mijn webshop? Op welke manier voorkom ik dat potentiële consumenten mijn website weer verlaten zonder een product of dienst af te nemen? Het zijn vragen waar steeds meer organisaties mee zitten.

Zoekmachine optimalisatie belangrijkste vorm van online marketing 

De meeste bedrijven zetten voornamelijk in op zoekmachine optimalisatie. Het helpt hen hoger in de zoekresultaten te verschijnen. Consumenten kijken vaak slechts naar de eerste drie tot maximaal vijf zoekresultaten; het antwoord op hun hulpvraag vinden ze op een van deze websites. Des te meer bezoekers een website ontvangt, des te hoger zal de omzet van de organisatie achter de website vaak ook zijn. Zoekmachine optimalisatie, doorgaans afgekort tot SEO, kent verschillende facetten. Denk aan het optimaliseren van pagina’s op de eigen website, het voortdurend toevoegen van nieuwe content en het werken aan een linkprofiel. Ook een technische optimalisatie van de eigen website kan noodzakelijk zijn. De diversiteit aan uit te voeren taken bij SEO maakt dat veel organisaties kiezen voor de hulp van een zoekmachine optimalisatie bureau. Deze partijen hebben de kennis en het netwerk om ondersteuning te bieden bij SEO.

Netwerk, tools en ervaring voor correcte toepassing SEO 

Om SEO op de juiste wijze toe te kunnen passen zijn verschillende tools benodigd. Daar komt bij dat je voor het opbouwen van een linkprofiel, ook wel linkbuilding genoemd, een netwerk van publishers nodig hebt. Het zijn termen die je wellicht niet direct wat zeggen, maar waarbij een zoekmachine optimalisatie bureau je kan ondersteunen. Niet onbelangrijk: een dergelijk bureau heeft de kennis en ervaring om te weten hoe zoekmachine optimalisatie voor jouw website moet worden toegepast.

Andere vormen van online marketing voor bedrijven

Niet alleen SEO is een vorm van online marketing die helpt de kansen die het internet ondernemers biedt te grijpen. Denk bijvoorbeeld ook aan het aanbieden van een nieuwsbrief. Dit helpt consumenten betrokken te houden bij een organisatie. Iets wat belangrijker geworden is, daar de relatie tussen de consument en een organisatie steeds vluchtiger wordt. Een consument stapt makkelijker over naar de concurrent dan voorheen. Ook activiteiten op sociale media, zoals Instagram en Facebook, helpen de doelgroep van een organisatie aan te spreken.

advertentie
PREMIUM
Afbeelding
Honderden boeren bij Argractie-bijeenkomst in Woudenberg 10 uur geleden
PREMIUM
Afbeelding
Klaar voor woningbouw 11 uur geleden
Afbeelding
Meet & Greet in de ICT: 'Geen ervaring is geen probleem' 25 jan, 15:13
advertentie